הפרסומות מבטיחות, סכומי ההשקעה נמוכים והפיתוי גדול. רגע לפני שאתם בוחנים רכישה של  קרקע חקלאית, יש כמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב, כדי שתדעו לבחון את העסקה דרך המשקפיים המתאימות

שוק הנדל"ן בישראל רותח. את זה כבר יודעים כולם. מחירי הדירות האמירו רק בשנה הנוכחית בכ-10% ועל פי כל התחזיות, היד עוד נטויה. אם כך, חלום רכישת הדירה החדשה מתרחק מזוגות צעירים וממשפחות ככל שנוקפים הימים ומשקי בית רבים מחפשים אפיקים להשקעות אלטרנטיביות בנדל"ן. הרצון הזה של המשקיעים נופל כפרי בשל לידיהם של כל מי שמציעים קרקעות חקלאיות.

לכאורה, החשבון אמור להיות פשוט. אתם מקבלים לידיכם קרקע חקלאית בהשקעה של מאות אלפי שקלים באחד מאזורי המרכז הנחשקים ואמורים ליהנות מרווחים גדולים לאחר שהקרקע תופשר והיעוד המקורי שלה ישתנה. על פניו, זו נשמעת כמו השקעה מניבה, סולידית ובסיכון נמוך מאוד. בדיוק על תחושת הביטחון הזו בונים חלק ממי שמציעים לכם את עסקת הזהב.

חברת LEE MARSHEL לקחה לאורך השנים חלק בפרויקטים רבים אשר כללו שינוי יעוד של הקרקע. כדי לאפשר לכם למצוא את העסקה שבאמת תעניק לכם חופש כלכלי בעתיד,  אספנו עבורכם רשימה של טיפים שכדאי לשים אליהם לב, רגע לפני שאתם מקבלים לידיכם קרקע חקלאית חינם או בהשקעה נמוכה מאוד:

  • מה כתוב בטאבו? כ-95% מהאדמות בישראל אינן אדמות פרטיות, אלא שייכות למדינה, תחת ניהול רשות מקרקעי ישראל. במידה ואתם רוכשים קרקע שכזו, אתם בעצם מוגדרים כחוכרים, ולא כבעלי הקרקע ומכאן שהיא לא תופיע על שמכם בטאבו. כאשר קרקע אשר שייכת למנהל מקרקעי ישראל עוברת שינוי יעוד – למשל מקרקע חקלאית לקרקע למגורים – היא בעצם חוזרת להיות בבעלות המנהל וכדי שהחוכר יוכל ליהנות מפירות הפשרת הקרקע, עליו לרכוש אותה בהליך של מכרז. מנגד, כאשר מדובר בקרקע בבעלות פרטית שמופשרת, הרי שהרוכשים נהנים מפירות ההפשרה, מתוקף זכותם הקניינית. מכאן עולה המסקנה הראשונה ואולי המרכזית ביותר – בדקו למי יש בעלות על הקרקע לפני שאתם רוכשים אותה.
  • היכן ממוקמת הקרקע? כאשר אתם בוחנים רכישת קרקע חקלאית ותולים בכך תקוות כלכליות גבוהות, כדאי לבדוק קודם האם הקרקע עתידה להיות הרחבה של מרקם עירוני קיים או שהיא אמורה להיות הסנונית הראשונה של מרקם עירוני חדש בלב אזור כפרי. אם מדובר באפשרות השנייה, הסיכוי שזה יקרה הוא נמוך ובמקרה הטוב ביתר יקח לתהליך שנים רבות כדי להפוך מחזון למציאות. חשוב לבדוק האם הקרקע צמודת דופן לתשתיות קיימות, האם מדובר בהרחבה של שכונה קיימת, האם מדובר באיזור שבו הביקוש עולה על ההיצע?
  • מי משווק את הקרקע? על הסעיף הזה אומרים – פה קבור הכלב! השקעה בנדל"ן צריכה להיעשות עם חברה בעלת ניסיון ומוניטין חיוביים, חברה שכבר מכירה את התחום מלפני ומלפנים ויכולה לצעוד אתכם יד ביד בשקיפות ואמינות עד הגשמת החלום. בדקו היטב מול איזו חברה אתם חותמים על חוזה, מה המוניטין שלה ומה באמת היקף הניסיון שיש לה ולעומדים בראשה. הרבה פעמים ההבטחות מסמאות את עיני הרוכשים ובפועל המציאות הרבה פחות זוהרת ונוצצת. כדי להצטרף לחברה שמשקיעה יחד על הלקוחות, וגם בונה ..
  • מה התכנית העסקית שלכם? האם אתם מחפשים השקעה שתניב לכם כסף בטווח הזמן המיידי או שאתם יכולים לתת לזמן לעשות את שלו ולהמתין אפילו מספר שנים לשינוי היעוד ולהפשרת הקרקע? בהקשר זה חשוב לזכור – ברוב המקרים רכישת הקרקע כשלעצמה לא תניב עבורכם רווחים, אלא כאשר היא תופשר ויאושר שינוי הייעוד שלה. אז טמון למשקיעים רווח גדול מאוד שיכול בהחלט להיחשב לאקזיט נדל"ני אמיתי.

 

אם אתם מתעניינים ברכישת קרקעות, שינויי יעוד או מחפשים את ההשקעה הבאה שלכם, לחצו כאן >> והורידו את הספר "הרווח מתחיל בבית", מבית היוצר של קבוצת LEE MARSHEL. בספר תמצאו הסברים מקיפים ותובנות של מי שכבר מספר עשורים מצליחים לזהות את היעד הנדל"ני החם הבא.

 

לצד הספר, אתם מוזמנים להצטרף לאחד ממסלולי ההכשרה של LEE MARSHEL בהם תוכלו להעמיק את הידע שלכם בנדל"ן, להיחשף לעסקאות מניבות וכן להכיר משקיעים נוספים שיכולים להיות השותפים הבאים שלכם. לפרטים נוספים ושיחה עם נציג השאירו פרטים.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מי אנחנו

קבוצת לי מרשל היא חברת יזמות ובנייה המשביחה קרקעות למגורים, תעשייה, מלונאות ומסחר. לקבוצה חברת ביצוע בעלת סיווג קבלני ג'5 – הסיווג הגבוה ביותר – עובדה המקנה לה יכולות ביצוע גבוהות ומייתרת את התלות בגורמים שלישיים. ניסיונה הרב ועומק הבנתה את עולם הנדל"ן על כל היבטיו מעניקים ללי מרשל יתרונות משמעותיים בכל שלבי הפעילות – ייזום, רכישה, השבחה, תכנון ומימון, ולבסוף גם בשלבי הביצוע והשיווק. היקפי הפעילות של החברה מצויים בצמיחה מתמדת.

0
שנות ניסיון
0
פרויקטים פעילים
0
משקיעים מרוצים
0
מ"ר פעילים

קורס דיגיטלי בנושא יזמות והשקעות בחינם

כל סודות היזמים בקורס ממוקד ופרקטי

מלאו את פרטיכם למטה ותוך מס' דקות ישלח אליכם פרטי הגישה לקורס >

לצ'אט לחץ כאן
צריך עזרה?
היי 👋
צריך עזרה?
צוות לי מרשל כאן לשירותך
דילוג לתוכן